Türkiye'de miyim, Romanya’da mıyım, yoksa Yunanistan’da mıyım. Anlamadım!

Erkan ERUYSAL

18-07-2024 23:22

Romanya’ya Yunanistan üzerinden gelirken İpsala sınır kapısında tam 6 saat bekledik. Bu 6 saatlik zamanın büyük bir kısmı Türkiye tarafında geçti.

Kapı küçük ama, ne o Türk plakalın arabaların çoğunluğu ve yoğunluğu?

Hemen hemen Türkiye’nin her vilayetinden plakalı araçlar adeta Yunanistan’ı işgale giden ordu gibiydi.

Her tarafı cennet gibi vatanımızdan bir kaç günlük tatil yapabilmek için adeta cehennem sıcağında hem de araç içinde Yunanistan’a girmek için beklenir mi?

Evet beklenirmiş demekki.

Yunanistan’a girer girmez arkalı önlü, sağlı sollu Türk plakalı arabalar yarış pistindelermiş gibi adeta asfaltı ağlatır misali yanımdan vızır vızır geçişlerine baktıkça bizim Türk kara yollarımdaymış gibi hissettim kendimi.

KAVALA’da bir gün mola verdikten sonra THASOS yani TAŞOZ’a gitmek için arabalı vapura geldiğimizde bizimkiler yine çoğunluktaydı.

Fakat bu defa Romanya plakalı araçlar da bizimkileri aratmadı.

Nerdeyse Yunan plakalı araçlar yok denecek kadar azdı.

TAŞOZ’a geldiğimizde ise o cennet adanın her köşesinde yine Türk ve Romen plakalı yüzlerce aracı görmeye devam edince ‘’Türkiye'demiyim, Romanya'damıyım?’’ diye kendimi sorguladım.

TAŞOZ’da kaldığımız 5 gün içinde Türkiye’de mi Romanya’da mı yoksa Yunanistan’da mı olduğumu

anlayamadan denizi ile o harika Yunan Restaurantlarının zengin ve nefis yemek lezzetleri ile gerçekten unutamayacağımız bir tatil geçirdik ailecek.

Adanın istisnasız her otelinde, dükkanlarında ve restaurantlarında Türkçe ve Romence menüler asılı olduğu halde hizmet veren çalışanlar ile ana dilinizde sipariş bile verip anlaşabiliyorunuz.

Yani özetle Türkiye'de miydim, Romanya'da mıydım yoksa Yunanistan’da mıydım anlayamadım.

Hele hele lokantalarda lezzetin ve huzurun dışında menüdeki fiyatlar ise yüz güldüren cinstendir.

Bir porsiyon balık söylüyorsunuz, ama gelen tabak iki kişinin doyacağı kadar çok.

Durum bu. En iyisi TAŞOZ’a gitmeyenlere tavsiyem gidiniz ve yerinde görünüz.

Hele son gece dağın tepesinde otantik bir dekoru olan hınca hınç dolu tavernada Grek müziğinin sesi hala kulağımda, yemeklerinin lezzeti ise damaklarımda kaldı.

DİĞER YAZILARI Romanya’dan Nihat DURAK dostum da geldi 01-01-1970 03:00 Tekirdağ Şehir Hastanesinden 01-01-1970 03:00 HAYAT’ın 25’inci ‘’GÜMÜŞ YIL’’ GALA gecesini İMZA’da kutluyoruz 01-01-1970 03:00 Vefa sadece İstanbul’da bir semt adı değil 01-01-1970 03:00 https://www.hayat.ro/haber/aanin-greenlens-projesi-icin-uskupteydik-6444.html 01-01-1970 03:00 Yapay zeka HAYAT gazetesi için bakın ne dedi? 01-01-1970 03:00 NELER OLUYOR BİZE ya da NELER OLDU BİZE? 01-01-1970 03:00 Eski adreste yeni kasap: Orhan Usta’nın "Kasap Köftesi" 01-01-1970 03:00 Refik OKUTUR doğru adres 01-01-1970 03:00 75’inci doğum günümde tam 1 yaşındayım! 01-01-1970 03:00 Bana da Ankara’dan büyük bir ödül geldi 01-01-1970 03:00 Gazetemiz HAYAT her zaman hep ilk’lere imza attı! 01-01-1970 03:00 Örnek Şehir Hastanemiz ve örnek doktorlarımız 01-01-1970 03:00 Ömer SÜSLİ’nin arkasındaki tabloyu doldurmasına az kaldı 01-01-1970 03:00 GRAND COTTON & YAVUZ YILMAZ’ın hikayesi 01-01-1970 03:00 Tevazu, insanı daha da yüceltir 01-01-1970 03:00 Tunç KEMAL yeniden yazdı "AŞIĞIM SANA" 01-01-1970 03:00 Aykut AKBULUT’un yolladığı bu fotoğraf 01-01-1970 03:00 Bu satırları Edirne Tıp Fakültesinden yazıyorum 01-01-1970 03:00 Hem eğlenmesini hem de işini iyi biliyor! 01-01-1970 03:00 4 yıl aradan sonra ALMANAK 2023! 01-01-1970 03:00 Unutulmaz Büyükelçilerimiz artıyor 01-01-1970 03:00 Kanal D Romanya’yı son ziyaretimde aklıma gelenler 01-01-1970 03:00 Turizm sevdalısı Emine ve Atamer ULUSOY 01-01-1970 03:00 Yeni yıla girerken biz eskiyoruz! 01-01-1970 03:00 Bir Büyükelçimizi uğurlarken bir Büyükelçimize 01-01-1970 03:00 Hamzabeyli yolu çile ile dolu 01-01-1970 03:00 Katarakt olacaklara tavsiyem! 01-01-1970 03:00 Beni çok mutlu ettin sevgili Necip 01-01-1970 03:00 Seyfi ÖZKAN artık yine bizlerle!.. 01-01-1970 03:00